Om oss

Skövde Naturskyddsförening är Naturskyddsföreningens lokalavdelning i Skövde kommun. Föreningens målsättning är att värna om och sprida information om naturen i kommunen. Detta gör vi genom att bevaka och påverka kommunens politik i naturvårdsfrågor. Vi arbetar också aktivt med naturvårdsarbete och arrangerar exkursioner, föredragskvällar och studiecirklar.

Föreningens över 200 000 medlemmar har politikernas uppmärksamhet. Ju fler vi är, desto mer kan vi påverka. Är du inte redan medlem så bli det! Medlemsavgiften är för närvarande 360 kr per år (30 kr/mån). Enklast blir du medlem genom att gå in på Bli Medlem och fylla i uppgifterna där.

Om du vill komma i kontakt med någon av oss så hittar du kontaktinformation under Kontakta oss. Skövde naturskyddsförening består av engagerade personer. Vill du också engagera dig, hör av dig så berättar vi mer om vårt arbete.

NolmarkenNohlmarken