NolmarkenNolmarken

Skövde Naturskyddsförening är Naturskyddsföreningens lokalavdelning i Skövde kommun. Föreningens målsättning är att värna om och sprida information om naturen i kommunen. Detta gör vi genom att bevaka och påverka kommunens politik i naturvårdsfrågor. Vi arbetar också aktivt med naturvårdsarbete och arrangerar exkursioner och föredragskvällar och i samarbete med Studiefrämjandet genomför vi studiecirklar.

Naturskyddsföreningen, ideell förening med kraft att förändra Riksföreningens över 225000 medlemmar har politikernas uppmärksamhet. Ju fler vi är, desto mer kan vi göra. Är du inte medlem så bli det! Medlemsavgiften är för närvarande 295 kr per år (24 kr/mån). Enklast blir du medlem genom att gå in på www.naturskyddsforeningen.se och fylla i uppgifterna där eller ta kontakt med lokalföreningens ordf

Om du vill komma i kontakt med någon av oss så hittar du kontaktinformation under Kontakta oss. Skövde naturskyddsförening består av engagerade personer. Vill du också engagera dig, hör av dig så berättar vi mer om vårt arbete och vad du kan göra.