Vinnare av Skövdes naturvänligaste trädgård 2018

Vill vill rikta ett stort Grattis till Margareta och Björn Gaarder som vann årets Trädgårdstävling – Skövdes naturvänligaste trädgård!
Priset, i form av ekologiskt naturbeteskött från kor som betar naturskyddsföreningens artrika slåtteräng i Hökaberg, delades ut under Friskvårdens dag!

Margareta och Björn delar med sig om sina tankar om en trädgård:
Vi har varit mycket tillåtande och jasså vill du stå här i år. Vi är inte så pedantiska inom rensningsområdet, därför sticker det upp inte förväntade växter. I år kom det upp en gul ölandstok bland rosorna. Fröet hade kommit från grannen.
Jag går ofta och bara njuter av trädgården och försöker memorera synintrycken för att ha till vintern.
Tack för att vi fick så gott kött. Där vi bor har vi kohagar runt vårt hus. Det är en viktig uppgift djuren har att beta på ängarna och hålla efter sly. Vi är glada kunna få äta sådant kött.
Ett tack till Naturskyddsföreningen för att vår trädgård fick pris.”
Från Margareta och Björn Gaarder

Bilden kan innehålla: växt, blomma, utomhus och naturBilden kan innehålla: träd, himmel, växt, hus, utomhus och natur

Bilder från Margareta och Björns trädgård